BLOG I NIE BLOG

08 lip 2020
+

Dlaczego warto zamówić fotoksiążkę?

Wspomnienia w postaci książki? Zdjęcia przechowywane w takiej formie to wyjątkowa i wspaniała pamiątka, do której wraca się z przyjemnością. Zamiast klasycznego albumu ze zdjęciami możesz stworzyć jedyną w swoim rodzaju fotograficzną opowieść. Nadaj swojej historii dokładnie taki kształt, jaki sobie wymarzysz i za każdym razem ciesz się z podróży, która odbywa się na kartach tak oryginalnej książki.

Zachwycająca podróż w przeszłość na wyciągnięcie ręki

Klasyczne fotografie wkładane do albumu mają w sobie mnóstwo uroku. Wspólne przeglądanie zdjęć i cofanie się w przeszłość można ubrać jednak w jeszcze bardziej wyjątkową formę. Wyobraź sobie, że oprócz fotografii w albumie znajdzie się miejsce na dodatkowe opisy, dzięki którym zatrzymane w kadrach wydarzenia nabiorą unikatowego wyrazu.

A może posiadasz w swojej kolekcji zdjęcie, które w szczególny sposób zapadło Ci w pamięć? A gdyby tak wyróżnić je graficznie spośród pozostałych? Zwykły album pozbawiony jest tych i wielu innych możliwości. Ciekawym pomysłem na to, aby nadać fotografiom jeszcze więcej nietuzinkowego charakteru, jest fotoksiążka

Album na zdjęcia w nowatorskiej odsłonie

Pomysł ten cieszy się obecnie coraz większą popularnością. Jego siła tkwi w możliwościach, jakich nie ma w przypadku tradycyjnych albumów. Każdy, kto chce w sposób wyjątkowy zebrać wszystkie ważne dla siebie wspomnienia, zrobi to za pomocą fotoksiążki dostępnej w przeróżnych formatach.

Wybieraj spośród różnych rodzajów okładek czy kart – grubość, kolor, faktura, to wszystko pozostawiamy Twojej wyobraźni. Podczas zamawiania fotoksiążki zdecyduj się na druk cyfrowy lub naświetlanie papieru fotograficznego. Gwarantujemy, że uzyskany w ten sposób efekt okaże się jeszcze ciekawszy niż na klasycznych zdjęciach.

Album w formie książki? Trudno o bardziej wyjątkowy prezent, zwłaszcza dla osób, które lubią powracać do miłych wspomnieć i spędzać czas nad fotografiami. Wygodna i atrakcyjna wizualnie forma przekona każdego, dla kogo zdjęcia stanowią bezcenne pamiątki.

16 mar 2020
+

Kolory CMYK

Kolor kolorowi nierówny. Jeden odcień widziany w rzeczywistości, na ekranie komputera oraz na zadrukowanej kartce może być interpretowany na trzy różne sposoby. Jak odnaleźć się na tej karuzeli? W tym pomocne okazują się specjalne zestawy barw. Jednym z nich jest CMYK.

Co to jest CMYK?

Nazwa ta przysługuje czterem kolorom farb stosowanych w drukarstwie. Nazwa składa się z pierwszych liter: C – cyjan (odcień niebieskiego), M – magenta (fuksja), Y – yellow (żółty) oraz K – key color (czarny). Z zestawu tego korzysta się do produkcji materiałów barwiących montowanych następnie w drukarkach lub kserokopiarkach. Połączenie tych czterech barw w różnych umożliwia odwzorowanie grafiki na ekranie komputera, a następnie jej przełożenie na druk. Uzyskanie czarnego możliwe jest również bez obecności barwy K. W rezultacie jednak oddaje nie czarny, a ciemnobrunatny odcień, który najczęściej nie spełnia oczekiwań dotyczących zamówionego druku, a do tego jego uzyskanie okazuje się znacznie droższe.

Kiedy stosujemy CMYK?

Model ten pozwala uzyskać niemal pełen zakres kolorów sumowanych do czerni. Oznacza to, że zamiast odbijać wiązki światła, pochłania je. W przeciwieństwie do RGB niemożliwe jest stworzenie barw posiadających dodatkowe właściwości, np. świecących. Z tego względu nie jest rekomendowany do przygotowywania grafik, które następnie mają trafić na stronę internetową.

CMYK znakomicie sprawdza się za to na materiałach drukowanych. Odpowiednie odwzorowanie kolorów jest niezwykle istotne przy projektowaniu materiałów reklamowych. Każda zastosowana barwa ma swoją siłę oddziaływania na odbiorcę. Dlatego nie można pozwolić sobie w takim przypadku na niewłaściwe odzwierciedlenie barw, za pomocą których chcemy promować dany produkt.
 

Jak przygotować grafiki do wydruku z użyciem CMYK?

Przygotowując plik do druku należy przekonwertować użyte barwy do CMYK. Pozwoli to uzyskać oczekiwany efekt. W przypadku, gdy materiały promocyjne mają znaleźć się wyłącznie na stronie internetowej, lepiej zdecydować się na model RGB.

16 mar 2020
+

Kolory RBG

Postrzegane przez nas kolory nie są identyczne – w zależności od medium mogą różnić się od siebie i to w sposób bardzo znaczący. Wiedzą to przede wszystkim osoby działające w branży reklamowej: właściwy odcień może przyczynić się do sukcesu lub zupełnej porażki promocyjnej. Z tego względu tak istotne jest prawidłowe określanie stosowanych odcieni. W wyborze odpowiedniej palety pomagają nam modele przestrzeni barw. Do jednej z nich należy model RBG.

Co to jest RGB?

Nazywamy tak wiązkę barw postrzeganych przez ludzkie oko. Nazwa pochodzi od pierwszych liter kolorów, które tworzą paletę: R – red (czerwony), G – green (zielony) i B – blue (niebieski). Z takim połączeniem spotykamy się, patrząc na monitor komputera, ale także ekran smartfona czy interfejs skanera lub aparatu cyfrowego.

Z połączenia czerwonego, zielonego i niebieskiego w różnych proporcjach uzyskujemy paletę barw pochodnych. Możliwości w tym zakresie są ograniczone do stosowanego medium – urządzenia emitujące obraz w kolorystyce RGB mogą posiadać różny zakres ich wyświetlania. Właśnie dlatego sukienka okazuje się bardziej czerwona na ekranie smartfona niż komputera.

Kiedy stosujemy kolory RGB?

Ten model barw pozwala na tworzenie szerokiej palety kolorystycznej. Obejmuje wiązki światła, które nie odbijają się od innych przedmiotów, dzięki czemu mogą być bezpośrednio odbierane przez nasz wzrok. Właśnie z tego względu model RGB stosuje się do przygotowywania plików, które następnie wstawiane są na stronę internetową.

Należy przy tym pamiętać, że odcienie odczytywane są we właściwy sposób wyłącznie na ekranie danego medium – po wydrukowaniu zdjęcia z sieci uzyskamy zupełnie inny efekt niż ten, jaki został nam zaprezentowany na komputerze, tablecie czy smartfonie.

Czy można przygotować grafiki do wydruku z użyciem RGB?

Zdecydowanie nie. Jak powiedzieliśmy wcześniej, ten model można stosować wyłącznie dla prezentowania oferty na stronach internetowych. Chcąc przygotować plik do druku i w ten sposób uzyskać odpowiednie nasycenie barw, lepiej zdecydować się na CMYK. To właśnie ten zestaw jest odpowiedni do tego, aby nanieść go na materiały drukowane.

13 lut 2020
+

Jakie kolory stosuje się w druku?

Podczas składania zamówienia w drukarni często spotykamy się z wieloma określeniami dotyczącymi kolorystyki. Dlaczego barwy inaczej wyglądają na ekranie, a inaczej prezentują się po wyjściu z drukarki? Warto znać przynajmniej podstawy, aby we właściwy sposób przygotować plik do przekazania go w ręce naszych fachowców.

CMYK, RGB, Pantone, hexachrome… każdy, kto choć raz korzystał z usług drukarni, spotkał się przynajmniej z jednym z tych określeń. Ustawienie odpowiedniej przestrzeni barw jest istotne dla zachowania takich właściwości drukowanych materiałów, na jakich nam zależy. Wiedzą to zwłaszcza osoby działające w branży reklamowej. Oto kilka przydatnych definicji:

RGB to wiązka barw postrzegana przez ludzkie oko. Obejmuje kolory czerwony, zielony oraz niebieski. Połączenie przeciwstawnych barw daje w rezultacie biel (mieszanie addytywne). RGB umożliwia uzyskanie szerokiej palety barw, w związku z czym stosowana jest w urządzeniach analizujących obraz, takich jak aparaty cyfrowe, ekrany komputerów czy skanery. Dla właściwej prezentacji produktu na stronie internetowej należy przygotowywać pliki w RGB.

CMYK to zestaw czterech barw stosowanych w drukarstwie, której nazwa pochodzi od skrótu czterech kolorów: C – cyjan (odcień niebieskiego), M – magenta (fuksja), Y – yellow (żółty) oraz K – key color (czarny). W tym przypadku dochodzi do syntezy barw, w rezultacie której otrzymujemy czerń (mieszanie substraktywne). CMYK znacznie lepiej sprawdza się w tworzeniu materiałów drukowanych, stąd właśnie w tej palecie przygotowuje się pliki do druku.

Pantone to kolory opracowane przez amerykańską firmę Pantone inc. oznaczane numerami. Posiadają dodatkowe cechy, takie jak metaliczność czy połysk. Pozwalają na uzyskanie znacznie bardziej wyrazistych odcieni. Jako że zarówno CMYK, jak i RGB nie są w stanie odzwierciedlić w pełni palety Pantone, dla określenia barwy i jej charakteru niezbędne jest korzystanie z wzorników.

Hexachrome to specjalny zestaw farb drukarskich, po który sięga się chcąc uzyskać wysoką jakość drukowanych materiałów. Jego wyjątkowość polega na dodaniu koloru pomarańczowego (O) oraz zielonego (G) do palety CMYK. W rezultacie otrzymujemy CMYKOG, który bardzo wiernie odtwarza barwy. Drukowanie w ten sposób możliwe jest przy użyciu maszyn sześciokolorowych.

18 lis 2019
+

Na czym polega druk offsetowy?

Jedną z najpopularniejszych metod druku stanowi obecnie druk offsetowy. Jest on niezastąpiony szczególnie w przypadku dużych nakładów – dlatego doskonale nadaje się do druku książek czy gazet, jak i materiałów reklamowych typu ulotki, broszury, wizytówki, kalendarze, teczki i nie tylko.

Technologia ta pozwala na uzyskanie wysokiej jakości wydruków zarówno o niewielkich rozmiarach, jak i wielkoformatowych. Możliwości druku offsetowego są praktycznie nieograniczone!

Czym jest druk offsetowy?

Najogólniej mówiąc, jest to technika druku płaskiego. Polega na tym, że obraz jest nanoszony na papier (bądź inne podłoże) z płaskiej matrycy za pomocą pokrytego gumą cylindra pośredniego. Na warstwie gumy odbija się farba z aluminiowej matrycy, a następnie farbę tę cylinder odbija na docelowej płaszczyźnie. Może to być zarówno arkusz papieru, jak i tektura czy też wiele innych materiałów.

Tym, co wyróżnia tę technikę, jest możliwość druku na wielu, nawet nietypowych płaszczyznach. Metoda ta pozwala również na bogaty wybór kolorów zarówno podstawowych (CMYK), jak i dodatkowych (np. złoty czy srebrny). Można dowolnie manipulować barwami i stosować wiele kombinacji kolorystycznych – co więcej, druk offsetowy zapewnia idealne odwzorowanie nawet najmniejszych szczegółów oraz kolorów i ich doskonałą ostrość. Nic więc dziwnego, że technologia ta jest najczęściej wykorzystywana do materiałów reklamowych i różnego rodzaju projektów graficznych.
Dodatkowo można uszlachetnić wydruk offsetowy poprzez lakierowanie, foliowanie bądź też tłoczenie.

Technologia ta ma mnóstwo zalet. A jakie są wady? Jest ich naprawdę niewiele. Przede wszystkim metoda ta nie jest opłacalna w przypadku wydruków o niewielkim nakładzie (im większy nakład, tym bardziej korzystna cena wydruku). Czas realizacji może być również nieco dłuższy niż w przypadku chociażby druku cyfrowego ze względu na konieczność wcześniejszego przygotowania formy drukowanej. Warto przy tym zaznaczyć, że wady druku offsetowego dotyczą tylko niskich nakładów.

09 wrz 2019
+

Dlaczego warto zdecydować się na ulotki reklamowe?

Pomysłów na skuteczną promocję w przestrzeni publicznej jest mnóstwo. Wiele z nich wymaga większych nakładów finansowych, inne natomiast nie są wystarczająco efektowne. Istnieją jednak materiały, które z jednej strony są niedrogie w przygotowaniu, a z drugiej dają możliwość kreatywnego zakotwiczenia w wyobraźni potencjalnych klientów. Mowa oczywiście o ulotkach reklamowych!

Mogłoby się wydawać, że w czasach powszechnego dostępu do informacji takie materiały promocyjne, jak wizytówki czy broszury odeszły już do lamusa. Okazuje się, że wręcz przeciwnie: klienci chętnie sięgają po kolorową, niewielką reklamę rozdawaną na ulicy i „do wzięcia” w instytucji kultury. Zamiast więc zastanawiać się CZY warto inwestować w ulotki przekonaj się raczej, DLACZEGO warto!

Liczne zalety małej reklamy

Zalety tej formy reklamy są powszechnie znane. Wystarczy wspomnieć o niskich kosztach za projekt oraz wydruk. Niewielka powierzchnia daje naprawdę spore możliwości, jeśli chodzi o zarządzanie treścią reklamową oraz towarzyszącą grafiką. Czarno na białym możesz zaprezentować swoją ofertę, uzupełniając ją o przyciągające wzrok dodatki. Im kreatywniej to rozwiążesz, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że potencjalny klient wyrzuci ulotkę do kosza. Ważne, aby zawierała konkretne informacje – przedstawione przejrzyście i czytelnie, ale także z odrobiną oryginalności.

Ulotka niejedno ma imię

Ulotka to forma, która daje wiele możliwości na wypromowanie marki. To nie tylko kawałek papieru z nadrukiem – to także wizytówka firmy, broszura z najważniejszymi dla klienta informacjami, wreszcie: materialny dowód na to, że interesujesz się klientem i pragniesz dotrzeć właśnie do niego, nikogo innego. Dlatego tak istotne jest, aby została zaprojektowana z pomysłem. Z jej pomocą docierasz do grupy osób, na której najbardziej Ci zależy, biorąc pod uwagę wiek, lokalizację lub doświadczenia zakupowe. Kolportaż planujesz tam, gdzie najczęściej można spotkać ludzi zainteresowanych Twoją ofertą. Wszystko z pomocą niewielkiej ulotki, która wciąż ma ogromny potencjał marketingowy!

19 sie 2019
+

Dlaczego warto zdecydować się na kalendarz firmowy?

Dlaczego kalendarz, a nie inna forma reklamy okaże się korzystna dla wypromowania marki i zdobycia nowych klientów? Odpowiedź jest tak prosta, że z pewnością Cię zaskoczy! Dowiedz się, dlaczego warto zainwestować ten typ promocji i jak Twoja firma może na tym zyskać.

Dlaczego warto zdecydować się na kalendarz firmowy?

Chcesz być widoczny, lubiany, godny zaufania, zwłaszcza dla tych, na których najbardziej Ci zależy – potencjalnych klientów. Pomysłów na to, jak przyciągnąć ich uwagę i stworzyć więź istnieje mnóstwo. Jednym z tych najprostszych i zarazem skutecznych, jest podarowanie klientowi kalendarza. Bez względu na to, na jaki typ się zdecydujesz (książkowy, wiszący, biurkowy, trójdzielny), zalet takiego rozwiązania istnieje co najmniej… kilkadziesiąt! Skupmy się na tych najważniejszych:

1. Wręczasz gadżet praktyczny i modny

Kalendarz firmowy jest produktem pożądanym przez klientów. To prezent o bardzo praktycznym zastosowaniu: dzięki niemu można snuć całe mnóstwo planów, robić listy ze sprawunkami, tworzyć warte zapamiętania notatki lub po prostu pisać po nim do woli. Z jednej strony oddajesz w ręce klienta praktyczny przedmiot i gadżet w jednym, a z drugiej – skutecznie promujesz swoją markę, zamieszczając w grafice logo i hasło reklamowe swojej marki.

2. Nie ponosisz dużych kosztów za druk

W porównaniu z innymi formami promocji druk kalendarza firmowego jest stosunkowo niski: a im większy nakład, tym koszty ich wykonanie mniejszy. Do tego otrzymujesz możliwość wyboru szaty graficznej, czcionki, rozmieszczenia dni oraz informacji o firmie, jakie zostaną w nim zawarte. Za niewielką cenę dopasowujesz produkt zarówno do charakteru marki, jak i potrzeb klientów, którzy zostaną nim obdarowani.

3. Jesteś tam, gdzie Twój klient – przez cały rok!

Największa zaleta? Kalendarz firmowy wręczony klientowi pozostanie z nim nie na dzień, dwa, tydzień. Będzie przy nim przez okrągły rok, a zatem tak długo, jak długo trwa jego okres przydatności. W tym tkwi największa siła tego typu upominków: są praktyczne znacznie dłużej niż broszury, ulotki i inne drukowane materiały promocyjne. W ten sposób tworzysz więź z klientem, a Twoja marka jest mu bliższa. A przecież o to właśnie chodzi!

08 lip 2019
+

Fotografia okolicznościowa

Są w życiu takie momenty, które warto uwiecznić. Nadmiar emocji może spowodować, że umkną nam piękne chwile podczas ważnych wydarzeń. Pamięć również lubi płatać figle. Dlatego, by uchronić piękne wspomnienia od zapomnienia, warto uwiecznić je na fotografiach!

Nie jest nam obca fotografia okolicznościowa. Możemy Wam towarzyszyć podczas ślubu i wesela, by uchwycić w obiekcie Waszą miłość, radość gości i ogrom emocji, jakie towarzyszą Młodej Parze w tym wyjątkowym dniu. Nie boimy się wyzwań – a takowe bez wątpienia stanowi fotografowanie wesela!

Przyjęcie weselne pełne jest niespodziewanych zdarzeń. Dlatego fotograf musi wykazać się ogromnym zaangażowaniem i czujnością. Dodatkowym wyzwaniem jest gra świateł na sali weselnej. Dla nas to nie problem – dzięki doświadczeniu i profesjonalnemu sprzętowi jesteśmy w stanie przygotować dla nowożeńców wyjątkową pamiątkę z tak ważnego, pełnego emocji dnia i nocy.

Nie ograniczamy się do fotografii ślubnej oraz weselnej. Z przyjemnością potowarzyszymy Wam podczas chrzcin, komunii i innych uroczystości. Wykonujemy sesje w kościele, podczas przyjęcia, ale nie tylko. Zdjęcia mają opowiedzieć historię danego wydarzenia. Dlatego fotografujemy również przygotowania do uroczystości.

Jesteśmy otwarci na propozycje klientów i nie ma dla nas zleceń nie do zrealizowania. Zajmiemy się oprawą fotograficzną ważnych wydarzeń, ale też wykonaniem sesji ciążowych, dziecięcych czy rodzinnych. Wykonujemy również niepowtarzalne zdjęcia w plenerze.

Do każdego zlecenia podchodzimy kreatywnie i indywidualnie – by zdjęcia stały się wartościową pamiątką i wzbudzały pozytywne emocje nawet po latach. Jesteśmy przygotowani na wszelkie utrudnienia (m.in. w postaci nieodpowiedniego oświetlenia, nieprzewidywalnych zachowań fotografowanych osób czy też gościa weselnego z aparatem usilnie próbującego przeszkadzać nam w naszej pracy). Jesteśmy cichymi obserwatorami zdarzeń i towarzyszących im emocji, którzy nie przeszkadzają w uroczystości i dyskretnie uchwycą to, co z pozoru nie do uchwycenia.

25 mar 2019
+

Wizytówki – oryginalny sposób na promocję marki

Myślisz, że klasyczny kartonik z imieniem i nazwiskiem nie robi już na nikim wrażenia? I tu jesteś w błędzie: wizytówka nie zamierza odejść do lamusa. Zastanawiasz się, w jaki sposób na niewielkim kawałku papieru zmieścić nie tylko najważniejsze informacje o Twojej firmie, ale także to „coś”, co wyróżni Cię na tle konkurencji? Odpowiedź jest zaskakująco prosta: diabeł tkwi w szczegółach.

Równowaga między użytecznością a oryginalnością
Zmieniające się trendy w kwestii designu obejmują nie tylko branżę wnętrzarską czy odzieżową, ale także szeroko rozumiany biznes. To, jak wyróżnimy się na tle konkurencji oraz czy zostaniemy zapamiętani przez potencjalnych klientów, ma bezpośredni wpływ na promocję marki. Oczywiste jest więc to, że chcemy się wyróżnić najlepiej, jak to możliwe. Żeby osiągnąć sukces na tym polu należy pamiętać o drobiazgach – takich jak identyfikacja wizualna w postaci eleganckiej wizytówki.

Nowocześnie czy oldschoolowo?
Klasyka to trend, który nigdy się nie znudzi. Identyfikacja utworzona na grubym czerpanym papierze o szlachetnej gramaturze zawsze robi dobre wrażenie. Myślisz o czymś bardziej nowoczesnym? Co powiesz na wizytówkę stworzoną na ozdobnym 3-wartwowym papierze? Zewnętrzne warstwy w kolorze białym oraz barwne wnętrze to pomysł na to, aby się wyróżnić, a jednocześnie nie przesadzić z nadmiarem zdobień: wystarczy wybrać dowolny kolor środkowej karty. To idealne rozwiązanie dla osób, które cenią przede wszystkim minimalizm.

Pamiętaj: pomysł to nie wszystko
To, czy wizytówka wzbudzi zainteresowanie zależy nie tylko od oryginalnego pomysłu na jej wygląd. Liczy się także to, w jaki sposób zostanie wykończona. Laminowanie i foliowanie to dwa zalecane zabiegi, które po pierwsze nadają wizytówce szlachetności, a po drugie – wydłużają jej żywotność. Połysk, mat, soft touch? Możliwości jest mnóstwo. Nowoczesny design to kolejny ważny element. Czy wiesz, że obecnie popularnością cieszą się wizytówki z zaokrąglonymi narożnikami? W sprytny sposób wyłamują się klasyce, przyciągając zaciekawione spojrzenia.