Znane marki i ich loga – Coca-Cola

7 grudnia 2016

Nie wiele jest marek, których logo jest rozpoznawalne na całym świecie. Marek, których logo jest jednocześnie symbolem kultury masowej jest jeszcze mniej. Logo, które będzie znane prawdopodobnie wszystkim, bez względu na miejsce zamieszkania czy status społeczny jest chyba tylko jedno. Właścicielem najbardziej rozpoznawalnego logotypu na świecie jest Coca-Cola.

Historia Coca-Coli sięga roku 1886. Charakterystycznie stylizowany napis na butelkach pojawił się nie wiele później, bo już na samym początku XX wieku. Co ciekawe, do dzisiejszego dnia przetrwał w niemal niezmienionej formie. Czasem czcionka była czarna, kiedy indziej znów biała, raz widniała na czerwonym kwadracie, innym razem tłem było wypukłe koło. Jednak niezależnie od graficznej otoczki, Coca-Cola nigdy nie odważyła się na zastąpienie czymś „nowoczesnym” znanej na całym globie wstążki, układającej się w nazwę słodkiego napoju. Chociaż…

Warto przypomnieć mało znany epizod Coca-Coli. W roku 1985 koncern stwierdził, że czas na rewolucję i w miejsce tradycyjnej Coca-Coli wprowadził napój o nazwie New Coke. New Coke reklamowało się hasłem „The Best Just Got Better..!” Klienci nie dali jednak wiary, że Nowa Cola może być lepsza od Coca-Coli i wręcz zmusili koncern do przywrócenia starej, poczciwej nazwy wraz z szatą graficzną. Szefostwo najsławniejszej firmy wyciągnęło z tej nauki wnioski i już nigdy nie powtórzyło podobnego zabiegu. Nie od dziś bowiem wiadomo, że lepsze jest wrogiem dobrego.