Rola kolorów w reklamie

29 sierpnia 2016

Zaprojektowanie dobrego logotypu, stworzenie reklamy drukowanej, która zwróci uwagę odbiorców to nie lada wyzwanie. Mało kto z nas zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w reklamie odgrywa kolor. Dobór odpowiedniej kolorystyki to ważna cegiełka w budowaniu skuteczności reklamy. Barwa na jaką się zdecydujemy będzie miała istotny wpływ na to, czy nasze logo, plakat, reklama zostaną dostrzeżone.

Kolor zielony

Ta zimna barwa kojarzona jest ze spokojem, naturą i harmonią. Bywa także utożsamiana z płodnością i witalnością, stąd też drukarnie używają jej w reklamach produktów medycznych czy zdrowego jedzenia. Zielony daje poczucie spokoju i bezpieczeństwa. Może także sugerować, że reklamowany obiekt jest związany z naturą. Kolor zielony odradzany jest w reklamach zewnętrznych. Na baner w tej barwie postawiony na poboczu mało kto zwróci uwagę. Nic w tym dziwnego – zdecydowana większość naturalnego otoczenia człowieka wprost tonie w zieleni. Reklama w tym kolorze po prostu wtopi się w tło.

Kolor czerwony

Czerwień to krew, życie, ogień, werwa, dominacja. Studia graficzne doskonale wiedzą, że jest to kolor stymulujący do szybkich decyzji. Naszą uwagę przykuwają na przykład czerwone znaki ostrzegawcze, a gdy przytrafia nam się sytuacja alarmowa, w głowie „zapala nam się” czerwona lampka. Barwa ta jest idealna do napisów typu: „okazja”, „tylko dziś”. Stosując ten kolor, zwiększamy szanse, że przechodzień zatrzyma się obok naszej reklamy.

Kolor żółty

Powinniśmy na niego postawić, gdy chcemy dotrzeć do dzieci, ludzi młodych lub starszych lecz wciąż aktywnych i radosnych. Żółty nawiązuje do przyjemności i fascynacji. Jako barwa ciepła, kojarząca się ze słońcem i „luzem” doskonale sprawdza się w reklamach usług turystycznych. Specjaliści projektowania graficznego powtarzają jednak, że pomysłem chybionym jest stosowanie żółtego do promocji usług czy produktów prestiżowych.

Kolor czarny

Barwa kojarzona z żałobą, ale także z tajemniczością i elegancją. Profesjonalna drukarnia z pewnością doradzi ten kolor klientom chcącym budować wizerunek oparty na prestiżu i wysoki standardzie. Dużym walorem czerni jest fakt, że wygląda dobrze w zestawieniu z każdą barwą.

Kolor, jak widać, ma znaczenie. W naszym studiu graficznym z przyjemnością doradzimy wszystkim mającym wątpliwości, co do wybranych barw, klientom. Pomożemy dobrać kolory tak, aby Państwa reklama dotarła do jak najszerszego grona odbiorców.

Kolor pomarańczowy

To ciekawa alternatywa dla tych, którzy nie chcą, aby reklama była zbyt krzykliwa, ale zarazem nie przekonuje ich radosny wydźwięk żółtego. Pomarańczowy łączy w sobie najlepsze cechy obu barw: witalność oraz pogodność. Świetnie sprawdza się jako kolor, który zachęca do kreatywności oraz próbowania nowych rzeczy. Chętnie stosowany przez branżę rozrywkową.

Kolor niebieski

Pierwsze skojarzenia? Spokój, stabilizacja, wytchnienie. Niebieski związany jest z niebem i wodą, a zatem takimi cechami, jak czystość oraz krystaliczność. Nie dziwi zatem, że chętnie stosowany jest do reklamowania m.in. środków czystości oraz produktów higienicznych. Sprzyja także promowaniu nowych technologii i instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo.

Kolor złoty

Barwa niewątpliwie kojarzona z bogactwem i przepychem, chętnie wybierana przez organizatorów przeróżnych promocji czy loterii pieniężnych. Chciałoby się wręcz rzec, że kolor złoty obiecuje splendor i chwałę! Ta metaliczna barwa podkreśla wysoką jakość produktów lub usług, chętnie używana jest więc do reklamowania artykułów prestiżowych.

Kolor biały

Biel to niewinność, delikatność, ale także chłód oraz duża neutralność. Daje poczucie stabilności, ale zapewnia także lekkość przekazu. Zestawiony z czernią tworzy klasyczne połączenie bazujące na kontraście, tak uwielbiane przez minimalistów. Wiemy przecież, jak naturalne jest dla naszych oczu odczytywanie czarnych liter z białego tła.

Kolor fioletowy

Jeśli żółty lub złoty nas przekonują, warto zdecydować się na fiolet. To kolor bardzo energetyczny, pobudzający kreatywność, związany z luksusem. Bezsprzecznie wywołuje też radość i kojarzy się z tym, co przyjemne. Im ciemniejszy i głębszy kolor, tym więcej w reklamie poczucia powagi, władzy i prestiżu – nie bez powodu jeden z odcieni fioletu nazywa się przecież biskupim.

Kolor szary

Nie dajmy się zwieść – odpowiednio zastosowana szarość wcale nie wywołuje przygnębienia. Kolor posiada moc wyciszania emocji. Podobnie jak biel jest neutralny – świetnie komponuje się z innymi kolorami, stając się bazą dla bardziej nasyconych barw. Szary symbolizuje również doświadczenie, wiedzę oraz rzetelność, ponieważ kojarzony jest z sędziwym wiekiem.